Næringsstøtte

Støtteordningar

4.1 Lån

I særlege tilfelle kan lån gjevast, dersom dette kan bidra nye og langsiktige arbeidsplassar i kommunen. Betingelsar vert vurdert i kvart enkelt tilfelle.

Vanleg praksis ved lån til næringstiltak er inntil 30% av totalkostnaden. 

Det kan gjevast lån med inntil 10 år løpetid, der inntil 3 år kan vera rente- og avdragsfri periode. Etter 3 år skal det betalast renter og avdrag. Ved lån med rentebelastning, vil rentesats normalt vera tilsvarande Innovasjon Norge si rente for Innovasjonslån.

Lån vil vanlegvis vera sikra med pant, og då evt. med prioritet etter annan finansiering.

4.2 Tilskot

Nyetablering (driftskostnader):

  • Tilskot vert gjeve til delfinansiering ved oppstart av verksemder. 
  • Dette tilskotet kan nyttast til etableringskostnader, marknadsføring, opplæring, produktutvikling og andre driftsrelaterte startkostnader.
  • Starttilskot kan maksimalt vera 50% av totale startkostnader.

Nyetablering (investeringar):

  • Ein kan søkje tilskot til nybygg.  Det vert ikkje gjeve tilskot til kjøp av eksisterande bygg.
  • Det kan søkjast tilskot til maskiner og utstyr knytt til etablering av ny verksemd.

Ombygging av næringsbygg:

Det kan søkjast tilskot til ombygging av eksisterande næringsbygg. Forutsetningen er at ombygginga medfører ny aktivitet og/eller fleire arbeidsplassar som fylgje av ombygginga.

Etablerarstøtte:

Det kan søkjast støtte til deltaking på etablerarskule. I tillegg vil kommunen tilby rådgjeving der dette er tenleg. Forutsetningar for dekking av deler av rådgjevingskostnaden er at tiltaket medfører etablering av ny type verksemd, og at det er sannsynleg at etableringa vil medføra langsiktige heilårsarbeidsplasser.

Stønad til kompteanseheving, rettleiing og kurs

Annan informasjon knytt til etablering:

  • Tilskot vert i hovudsak gjeve som delfinansiering, og som tillegg til annan finansiering/eigenfinansiering. 
  • Ein kan inkludera inntil 200 timar med eige arbeid a kr 300 som ein del av start- kostnaden. 
  • Antal timar vert her vurdert ut frå om dette er hovud- eller biaktivitet til søkjar.
  • Nivå på tilskot skal vurderast ut frå det forretningsmessige potensialet til satsinga. I dette ligg tilgang på heilårsarbeidsplassar som høg prioritet ved vurdering.
  • Kommunen skal aktivt arbeida for at det i regi av næringsorganisasjonar vert halde kompetansebyggjande seminar/kurs. 
  • Tiltak som er å rekna som reine driftsmessige tiltak vert normalt ikkje prioritert.
  • Det er i tillegg ein føresetnad for tilskot at tiltaket tilfører nye tilbod eller vekst i det samla næringstilbodet i kommunen.
  • Eigarskifte medfører normalt at tiltaket ikkje får tilskot. 
  • Det kan gjevast tilgang til kontorfasilitetar. Spesielt gjeld dette ved nyetablering der etablerar er tilflyttar til kommunen.

 

4.3 Infrastruktur

  • Areal, både tomteareal og kontor/lager/produksjonsfasiliteter.
  • Der Eidfjord kommune har tilgjengelege ressursar innafor kontor, verkstad- og lagerlokalitetar og evt annan type «infrastruktur», kan det søkjast om kort- og langsiktige leigeavtalar, ihht gjeldande reglar.
  • Andre ikkje-definerte typar av aktuelle utleigeobjekt vert vurdert og bestemt av kommunen.